ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ ЯК ФОРМИ ТОРГІВЛІ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/city-development.2024.1-14Ключові слова:
роздрібна інтернет-торгівля, електронна торгівля, онлайн-торгівля, електронна комерція, цифрова економіка, стратегічні пріоритети, цифрове бізнес середовищеАнотація
У статті проведено оцінку розвитку електронної комерції як форми торгівлі в цифровому середовищі. Авторами доведено, що електронна комерція сприяє підвищенню конкурентоспроможності постачальників, оскільки вони наближаються до своїх клієнтів. У роботі підкреслено, що у роздрібній торгівлі завжди існує потреба у збільшенні обсягів продажів та привертанні покупців, що призводить до зростання прибутковості. У роботі зроблено акцент на тому, що сучасна електронна комерція охоплює електронний обмін товарів через онлайн-платформи та Інтернет, мобільну торгівлю, електронні перекази грошей, керування ланцюгами постачання, Інтернет-маркетинг, онлайн-операції з транзакціями, електронний обмін даними (EDI), системи управління запасами та автоматизовані збір даних. Авторами доведено, що онлайн-ринки дозволяють займатися роздрібною підприємницькою діяльністю, шукати постачальників та покупців, оплачувати рахунки та укладати угоди, причому все це відбувається у межах глобального Інтернету. Водночас, для цього розробляються спеціальні норми і правила, створюється унікальне програмне забезпечення, проте основна ідея полягає в тому, що системи електронної комерції доступні всім, незалежно від їхнього місця перебування, оскільки вони функціонують у веб-середовищі. Разом з тим, авторами закцентовано увагу на тому, що організації з доступом до Інтернету використовують різні види електронної комерції, які відповідають їхнім потребам, масштабам, цілям і принципам роботи. Інтернет-торгівля, банкінг, страхові послуги і грошові перекази можуть бути використані однаково успішно та одночасно, залежно від специфіки кожної компанії. Авторами доведено, що роздрібна електронна торгівля є невід’ємною частиною сучасної економіки, і її зростання залежить від ряду факторів. Серед них важливими є приплив нових користувачів Інтернету, особливо активних мобільних користувачів, та загальна тенденція цифровізації суспільства. Отже, ці фактори сприяють мінімізації витрат на операції та транзакції через глобальну мережу. Такий розвиток роздрібної електронної торгівлі підтримує її зростання і дозволяє компаніям збільшувати обсяги продажів та підвищувати конкурентоспроможність на ринку.
Посилання
Побоченко Л.М., Сабатін О.С. Розвиток e-commerce на прикладі інтернет-крамниці Аmazon. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2017. Том 2. Вип. (24). С. 38–46.
Сидоренко К.В. Електронна логістика: роль та перспективи розвитку в Україні. Сучасні проблеми глобалізаційних процесів у світовій економіці: ХІІ міжнар. наук.-практ. конф., 11 листопада 2019 р.: тези доп. Київ, 2019. С. 182–184.
Сак Т.В., Ховхалюк Д.О. Електронна торгівля в Україні: стан, тенденції, перспективи розвитку. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Т. 4. № 3. С. 73–85.
Скрипник Н.Є. Особливості розвитку інтернет-торгівлі у світовому просторі. Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. 2018. Вип. 6 (17). С. 310–316.
Семеног А.Ю. Аналіз світових рейтингів оцінки формування та розвитку цифрової економіки та місце України в них. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія Економіка і менеджмент. 2020. № 43. С. 38–43.
Cater-Steel A., Grist S. The Definition Dilemma of E-Commerce. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-59140-575-7.CH027
Coppola D. Statistics and facts about global e-commerce – 2021. URL: https://www.statista.com/topics/871/ online-shopping/#dossierchapter1.
Zaitsev Y.O., Ponomariov O.S., Krasnorutskiy O.O., Slobodianyk A.M., Guley A.I. Analysis of the Modern Monitoring Implementation Methods as the Main Stage of Digitalization of the Agrarian Enterprises. International Journal of Advanced Science and Technology, 2020. № 29(6s). Р. 1014–1021. URL: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/9098
Слободяник А.М., Плотник П.А., Зазимко С. А. Проблема впровадження сучасного управління агрохолдингом в умовах діджиталізації. Ефективна економіка. 2020. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7808
Могилевська О.Ю., Слободяник А.М., Сідак І.В. Вплив штучного інтелекту на українську і міжнародну економіку. Київський економічний науковий журнал. 2023. № 1. С. 45–52.
Слободяник А.М., Могилевська О.Ю., Романова Л.В., Салькова І.Ю. 2022. Digital-маркетинг: теорія і практика: навчальний посібник. Київ: КиМУ, 2022. 228 с.
Pobochenko L. M., Sabatin O. S. (2017) Development of e-commerce on the example of the Amazon online store. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series "Economic Sciences", vol. 2, issue (24), pp. 38–46.
Sidorenko K. V. (November 11, 2019) Electronic logistics: the role and prospects of development in Ukraine. Modern problems of globalization processes in the world economy: XII International Scientific and Practical Conference: abstracts of the supplement. Pp. 182–184.
Sak T. V., Khovkhaliuk D. O. (2020) E-commerce in Ukraine: state, trends, prospects for development. Marketing and digital technologies, vol. 4, no. 3, pp. 73–85.
Skrypnyk N. E. (2018) Features of the development of Internet commerce in the world space. Eastern Europe: Economics, Business and Management, issue 6 (17), pp. 310–316.
Semenog A.(2020) Analysis of world rankings for assessing the formation and development of the digital economy and Ukraine's place in them. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series Economics and Management, no. 43, pp. 38–43.
Cater-Steel A., Grist S. The Definition Dilemma of E-Commerce. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-59140-575-7.CH027
Coppola D. Statistics and facts about global e-commerce - 2021. Available at: https://www.statista.com/topics/871/ online-shopping/#dossierchapter1
Zaitsev Y. O., Ponomariov O. S., Krasnorutskiy O. O., Slobodianyk A. M., Guley A. I. (2020) Analysis of the Modern Monitoring Implementation Methods as the Main Stage of Digitalization of the Agrarian Enterprises. International Journal of Advanced Science and Technology, no. 29(6s), pp. 1014–1021. Available at: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/9098
Slobodianyk A. M., Plotnyk P. A., Zazymko S. A. (2020) The problem of implementing modern management of an agricultural holding in the context of digitalization. Effective economy, no. 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7808
Mohylevska O., Slobodianyk A., Sidak I. (2023) The impact of artificial intelligence on the Ukrainian and international economy. Kyiv Economic Scientific Journal, no. 1, pp. 45–52.
Slobodianyk A. M., Mohylevska O. Y., Romanova L. V., Salkova I. Y. (2022) Digital marketing: theory and practice: a textbook. Kyiv: KIMU, 228 p.