СУТНІСТЬ ТА МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.32782/city-development.2024.1-15Ключові слова:
середовище, конкуренція, методи, ринок, ефективністьАнотація
Конкуренція є невід'ємною складовою ринкової економіки та потужним двигуном економічного розвитку, важливим критерієм доцільності функціонування підприємства, його адаптації до змінних умов середовища економічної діяльності, забезпечення його стійких конкурентних переваг на ринках збуту. Конкурентоспроможність, її чинники та переваги в сукупності характеризуються конкурентним середовищем. В умовах посилення конкуренції постійний моніторинг конкурентного середовища виступає важливою умовою забезпечення високого рівня конкурентоздатності підприємства. Сучасний ринок будь-якої продукції є мінливим динамічним утворення, активність дій його суб'єктів на якому визначає постійні зміни середовища діяльності підприємства. Конкурентне середовище формується під впливом значної кількості чинників, які зумовлюють як зовнішні умови, так і особливості взаємодії суб’єктів.
Посилання
Стасенко Д.В. Теорія конкуренції і особливості формування конкурентного середовища в Україні. Наука й економіка. 2014. № 3 (35). С. 145–150.
Мелушова І.Ю. Прокопова О.В., Твердохліб К.О. Конкурентне середовище підприємств: сутність та види. БізнесІнформ. 2016. № 11. С. 376– 384.
Красиля Д. Модель маркетингового дослідження конкурентного середовища. Траєкторія науки. 2015. № 4. С. 213–223.
Бойко К.О. Етапи і методи дослідження конкурентного середовища. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. Вип. 17. С. 64–66.
Христеко О.В., Манжос С.А. Застосування бенчмаркінгу в системі управління підприємством. Фінансовий простір. 2018. № 1 (29). С. 153–158.
Stasenko D. V. (2014) Teoriya konkurentsiyi i osoblyvosti formuvannya konkurentnoho seredovyshcha v Ukrayini [Theory of competition and features of the formation of a competitive environment in Ukraine]. Nauka y ekonomika, no. 3 (35), рр. 145–150.
Melushova I. Yu. Prokopova O. V., Tverdokhlib K. O. (2016) Konkurentne seredovyshche pidpryyemst[Competitive environment of enterprises: essence and types], BusinessInform, no. 11, рр. 376–384.
Krasylya D. (2015) Modelʹ marketynhovoho doslidzhennya konkurentnoho seredovyshcha [Model of marketing research of the competitive environment]. Trayektoriya nauky, no. 4, рр. 213–223.
Boyko K. O. (2016) Etapy i metody doslidzhennya konkurentnoho seredovyshcha [Stages and methods of research of the competitive environment]. Naukovyy visnyk Khersonsʹkoho derzhavnoho universytetu, no. 17, рр. 64–66.
Khrysteko O. V., Manzhos S. A. (2018) Zastosuvannya benchmarkinhu v systemi upravlinnya pidpryyemstvom [Application of benchmarking in the enterprise management system]. Finansovyy prostir, no. 1 (29), pp. 153–158