УПРАВЛІННЯ ПІДВИЩЕННЯМ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Сергій Павловський КНДУ «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» https://orcid.org/0000-0002-4087-6256
  • Олена Наголюк КНДУ «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» https://orcid.org/0000-0002-7610-7379

DOI:

https://doi.org/10.32782/city-development.2024.2-9

Ключові слова:

управління, підвищення кваліфікації, наукові та педагогічні працівники, заклади освіти

Анотація

У даній статті розглядається поняття «підвищення кваліфікації» педагогічних працівників в закладах вищої освіти. Проаналізовано та розглянуто етапи щодо проведення якості підвищення кваліфікації науковцями. Виявлено форми підвищення кваліфікації та можливість їх поєднання для поліпшеного сприйняття нових знань та навиків за напрямком підвищення професійних знань. Також перелічено види підвищення кваліфікації та за яких умов здійснюється збільшення навиків та знань. Проаналізовано підвищення кваліфікації як складову загальної системи безперервної освіти особистості. Якість підвищення кваліфікації визначено, як характеристику освітньої діяльності щодо рівня вдосконалення розвитку професійних компетентностей слухачів за програмою підвищення кваліфікації відповідно до суспільних вимог та потреб осіб. Встановлено, що структурними елементами моделі якості підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів вищої освіти є критерії якості умов (освітнього середовища), процесу та результату. Управління працівниками під час їх підвищення кваліфікації є важливим аспектом для забезпечення ефективності навчальних процесів і досягнення високих результатів. Це включає такі ключові аспекти як: комунікація та мотивація, контроль і підтримка, планування та можливості організації, контроль, підтримка і оцінка ефективності.

Посилання

Клокар Н.І. Технологія підвищення кваліфікації педагогічних, методичних та управлінських кадрів заочно-дистанційною формою навчання. Постметодика. 2010. № 5. С. 17–24.

Кравченко Г.Ю. Адаптивне управління розвитком інститутів післядипломної педагогічної освіти в Україні. Київ : Педагогічна думка, 2015. 300 с. Бібліогр.: с. 270–299.

Кузьмінська Ю.М. Концептуальна модель управління командами освітніх проектів у сфері підвищення кваліфікації. Управління проектами: стан та перспективи: матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф. Миколаїв : НУК, 2018.

Оберемок І.І. Методи та засоби проектноорієнтованого управління у вищих навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.13.22 / Київ. нац. ун-т буд-ва та архіт. МОН України. Київ, 2003. 17 с.

Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: навчальний посібник. Івано-Франківськ : Плай, 2001. 695 с.

Klokar N.I. (2010). Technology of improving the qualifications of pedagogical, methodical and managerial personnel by correspondence and distance learning. Postmethodics. No. 5. P. 17–24.

Kravchenko G.Yu. (2015). Adaptive management of the development of post-graduate pedagogical education institutes in Ukraine. Kyiv: Pedagogical Thought, 300 p. Bibliography: p. 270–299.

Kuzminska, Yu.M. (2018). Conceptual model of educational project teams management in the field of further training. Upravlinnya proektamy: stan ta perspektyvy: materials of the XIV Internat. sci. pract. conf. Mykolayiv: NUK.

Oberemok I.I. (2003). Methods and means of project-oriented management in higher educational institutions: autoref. thesis ... candidate technical Sciences: 05.13.22 / Kyiv. national University of Architecture and Architecture. MES of Ukraine. Kyiv, 17 p.

Orban-Lembryk L.E. (2001). Psychology of management: study guide. Ivano-Frankivsk: Play, 695 p.

Downloads

Опубліковано

2024-08-23

Як цитувати

Павловський, С., & Наголюк, О. (2024). УПРАВЛІННЯ ПІДВИЩЕННЯМ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ. РОЗВИТОК МІСТА, (2 (02), 72–77. https://doi.org/10.32782/city-development.2024.2-9

Номер

Розділ

Статті