ЕВОЛЮЦІЯ ОСВІТНІХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: АЛГОРИТМ ТА МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.32782/city-development.2025.1-22Ключові слова:
освітні компетентності, вища освіта, педагогічні методики, алгоритм, дистанційне навчання, штучний інтелектАнотація
Еволюція вищої освіти все більше підкреслює важливість набуття студентами основних компетенцій для особистого та професійного успіху. У цьому документі досліджується алгоритм розвитку освітніх компетенцій у здобувачів вищої освіти, використовуючи як історичні знання, так і сучасні педагогічні досягнення, з особливим акцентом на практиці навчальних закладів Великобританії. Інтегруючи різноманітні освітні методики, ми пропонуємо системний підхід до розвитку ефективних компетенцій і представляємо візуальне представлення алгоритму. Крім того, у цьому документі розглядаються зусилля української системи вищої освіти у формуванні компетенцій та включає аналіз освітньої практики в Японії та Сполучених Штатах, зосереджуючись на тому, як їхній досвід може сприяти розвитку компетенцій в Україні, особливо в умовах викликів дистанційного навчання через триваючий конфлікт. Крім того, оцінено потенціал штучного інтелекту (ШІ) у підвищенні якості формування компетентності з рекомендаціями щодо його інтеграції в запропонований алгоритм. Отримані результати пропонують практичну інформацію для закладів, які прагнуть покращити результати навчання студентів у сучасному динамічному освітньому середовищі.
Посилання
Biggs, J., & Tang, C. (2011). Teaching for Quality Learning at University. Maidenhead, UK: Open University Press. Creative Education, Vol. 7 No. 14.
Healey, M., Flint, A., & Harrington, K. (2014). Engagement through Partnership: Students as Partners in Learning and Teaching in Higher Education. York: HEA. Available at: https://www.heacademy.ac.uk/engagement-through-partnership-students-partners-learning-and-teaching-higher-education
Tigelaar, D. E., Dolmans, D. H., Wolfhagen, I. H., & Van Der Vleuten, C. P. (2004). The development and validation of a framework for teaching competencies in higher education. Higher education, 48, pp. 253-268.
Barth, M., Godemann, J., Rieckmann, M., & Stoltenberg, U. (2007). Developing key competencies for sustainable development in higher education. International Journal of sustainability in higher education, 8(4), pp. 416-430.
Wiek, A., Bernstein, M. J., Foley, R. W., Cohen, M., Forrest, N., Kuzdas, C. & Keeler, L. W. (2015). Operationalising competencies in higher education for sustainable development. In Routledge handbook of higher education for sustainable development (pp. 241-260). Routledge.
University of Cambridge. (2023). The Cambridge Approach to Learning. Available at: https://www.cambridgeassessment.org.uk/cambridge-approach/
University of Oxford. (2023). The Tutorial System: An Overview. Available at: https://www.new.ox.ac.uk/tutorial-system
Cutrone, P. (2010). Helping Japanese ESL/EFL learners overcome difficulties in intercultural communication. Journal of the Faculty of Global Communications, University of Nagasaki, 11, 11-22. Available at: http://reposit.sun.ac.jp/dspace/handle/10561/661
U.S. Department of Education. (2023). Competency-Based Education and Digital Learning. Available at: https://www.ed.gov/
Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence Unleashed: An Argument for AI in Education. Pearson Education. Available at: https://static.googleusercontent.com/media/edu.google.com/en//pdfs/Intelligence-Unleashed-Publication.pdf
Chat GPT. (2025). Available at: https://chat.openai.com/chat