ПЕРСПЕКТИВИ І ОСНОВНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В СЕКТОРІ В2С В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

  • Ярослава Ларіна Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0002-2712-7824
  • Андрій Закревський Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0009-0002-4800-9250
  • Костянтин Половко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0009-0006-3241-930X

DOI:

https://doi.org/10.32782/city-development.2024.1-8

Ключові слова:

електронна комерція, онлайн-торгівля, ритейл, цифровізація, партнерський маркетинг, персоналізація, візуальний мерчандайзинг

Анотація

З урахуванням вимог цифрового середовища та зовнішніх загроз одним із способів досягнення ринкового успіху компаній є впровадження в їхню діяльність електронної комерції. Метою дослідження є характеристика сучасного стану, динаміки та визначення трендів розвитку ринку електронної комерції в Україні. У статті розглянуто зміст, інструменти та сучасні тренди на ринку електронної комерції в секторі В2С. Виявлено, що динаміка розвитку електронної комерції в Україні є позитивною, за винятком стрімкого спаду 2022 року. На розвиток ринку електронної комерції в Україні вплинули суттєві зміни моделей поведінки покупців під час пандемії COVID-19 та повномасштабної війни. До чинників, які впливають на купівельну активність українців онлайн віднесено рівень реальних доходів, економічні очікування; доступність товарів; простота та зручність комунікації; швидкість та зручність доставки. Виявлено, що в основу стратегій онлайн-продажів компаній покладено концепцію партнерського маркетингу та модель СРА. Виявлено, що особливостями В2С сегменту електронної комерції в Україні в умовах війни є підвищена увага споживачів до соціальної відповідальності бізнесу, зменшення кількості користувачів при збільшенні частоти покупок. Ґрунтуючись на трендах e-commerce в інших країнах, виділено умови ефективного розвитку українського e-commerce, зокрема, мобільний шопінг, персоналізація, кастомізація, мікросегментація, акцент на екологічність, візуальний мерчандайзинг, використання ШІ.

Посилання

Кількість користувачів соцмереж в Україні зменшилася на 10%. URL: https://ms.detector.media/internet/post/34670/2024-04-15-kilkist-korystuvachiv-sotsmerezh-v-ukraini-za-rik-zmenshylasya-na-10/

Як змінилася електронна комерція у 2022 році – дослідження Admitad. URL: https://eba.com.ua/yak-zminylasya-elektronna-komertsiya-u-2022-rotsi-doslidzhennya-admitad/

eCommerce market in Ukraine. EcommerceDB. URL: https://ecommercedb.com/markets/ua/all

Кубліцька О. Ринок електронної комерції в Україні: сучасний стан та тенденції повоєнного відновлення. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2023. № 3 (35). С. 98–108. URL: http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/293162/286071

Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua

eCommerce–Ukraine. Statista Market Forecast. Statista. URL: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/ukraine#revenue

Онлайн-торгівля в Україні у 2022-му: тренди українського інтернету та вплив війни. The profile association of retail marketplayers. URL: https://rau.ua/novyni/digital-v-ukraini-2022-trends

Online sales: Ukraine ecommerce 2023 Analysis. Global24.com. URL: https://global24.com/en/blog/online-sales-ukraine-ecommerce-2023-analysis

Інтернет-торгівля в Україні: останні тенденції. URL: https://tovar.media/internet-torgivlya-v-ukrayini-ostanni-tendencziyi/

Український e-commerce у 2024: головні тренди, що збільшать ваші продажі. URL: https://genius.space/lab/ukrayinskij-e-commerce-u-2024-golovni-trendi-shho-zbilshat-vashi-prodazhi/

Kilkist korystuvachiv sotsmerezh v Ukraini zmenshylasia na 10% [The number of users of social networks in Ukraine decreased by 10%]. Available at: https://ms.detector.media/internet/post/34670/2024-04-15-kilkist-korystuvachiv-sotsmerezh-v-ukraini-za-rik-zmenshylasya-na-10/

Yak zminylasia elektronna komertsiia u 2022 rotsi [How e-commerce was changed in 2022]. Available at: https://eba.com.ua/yak-zminylasya-elektronna-komertsiya-u-2022-rotsi-doslidzhennya-admitad/

eCommerce market in Ukraine. EcommerceDB. Available at: https://ecommercedb.com/markets/ua/all

Kublitska O. (2023) Rynok elektronnoi komertsii v Ukraini: suchasnyi stan ta tendentsii povoiennoho vidnovlennia [The e-commerce market in Ukraine: current state and post-war recovery trends]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia, no. 3 (35), pp. 98–108. Available at: http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/293162/286071

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. Available at: https://www.ukrstat.gov.ua

eCommerce–Ukraine. Statista Market Forecast. Statista. Available at: https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/ukraine#revenue

Onlain-torhivlia v Ukraini u 2022-mu: trendy ukrainskoho internetu ta vplyv viiny [Online trade in Ukraine in 2022: Ukrainian Internet trends and the impact of the war]. The profile association of retail marketplayers. Available at: https://rau.ua/novyni/digital-v-ukraini-2022-trends

Online sales: Ukraine ecommerce 2023 Analysis. Global24.com. Available at: https://global24.com/en/blog/online-sales-ukraine-ecommerce-2023-analysis

Internet-torhivlia v Ukraini: ostanni tendentsii [Internet trade in Ukraine: latest trends]. Available at: https://tovar.media/internet-torgivlya-v-ukrayini-ostanni-tendencziyi/

Ukrainskyi e-commerce u 2024: holovni trendy, shcho zbilshat vashi prodazhi [Ukrainian e-commerce in 2024: the main trends that will increase your sales]. Available at: https://genius.space/lab/ukrayinskij-e-commerce-u-2024-golovni-trendi-shho-zbilshat-vashi-prodazhi/

Downloads

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Ларіна, Я., Закревський, А., & Половко, К. (2024). ПЕРСПЕКТИВИ І ОСНОВНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ В УКРАЇНІ В СЕКТОРІ В2С В УМОВАХ ВІЙНИ. РОЗВИТОК МІСТА, (1 (01), 61–68. https://doi.org/10.32782/city-development.2024.1-8

Номер

Розділ

Статті