ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена Наголюк КНДУ «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» https://orcid.org/0000-0002-7610-7379
  • Наталія Мельник Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації https://orcid.org/0009-0001-8452-907X

DOI:

https://doi.org/10.32782/city-development.2024.1-9

Ключові слова:

управління персоналом, навчальні заклади, освітня діяльність, керівник закладу, заклади освіти

Анотація

У даній статті розглянуто ключові аспекти управління персоналом в освітніх установах України. Аналізуються принципи керування персоналом, структурні особливості системи управління персоналом у навчальних закладах, основні проблеми управління персоналом та на основі виявлених проблем пропонуються теоретичні та методологічні підходи для їх вирішення. Згідно законодавства України та Законом «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та Статутом і угодою про працю, сучасний керівник будь якого навчального закладу безпосередньо керує ним і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність. Він виступає як представник закладу перед державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без потреби у довіреності в межах своїх повноважень. Значну увагу приділено управлінню в закладах освіти, його витрат та підходам, оцінці компетенцій науково-педагогічних кадрів, яка повинна враховувати інтереси кожного працівника. Головним завданням є те, щоб теоретично оволодіти засадами управління у всіх типах закладів освіти: від дитячих садочків до університетів. Також при створенні моделей управління важливо враховувати зміни соціально-економічних умовах, появу значної невизначеності та різноманітність можливих ситуацій, де необхідно діяти в умовах загального вибору. Також в статті акцентовано увагу на те, що правильний процес управління призводить до поліпшення якості праці. Правильно обізнаний керівник з питань менеджменту дає змогу подолати проблемні моменти здобувачам освіти, як майбутнім фахівцям, також вибудовує правильні підходи до виконання своїх обов’язків педагогічного персоналу. Керівник повинен знаходити спільну мову з усім оточуючим середовищем та повинен бути почутим. Сам керівник повинен встановлювати стандарти якості освітньої діяльності та їх удосконалювати. Адже завдяки його правильних адміністративних підходів дії працівників стають досить впевненими, рішучими та відповідальними.

Посилання

Бондарчук О.І. Самоефективність керівника освітньої організації як психологічна детермінанта розвитку організаційної культури. Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Київ, 2013. Т. 1, вип. 37. C. 6–10.

Горак В. Теоретичні аспекти реформування освітньої галузі України в умовах глобалізації. Педагогічні науки: зб наук. пр. 2018. Вип. 82, т. 1. С. 13–17.

Папазова О.Л. Організаційні аспекти управління інноваційною діяльністю в навчальному закладі. Освітній менеджмент: теорія і практика : зб. наук. пр. / за заг. ред. І.В. Соколової, О.Б. Проценко. Маріуполь : МДУ, 2013. 138 с.

Немченко С., Голік О. Шумілова І. Управління освітою: рефлексивний підхід: кол. монографія / за ред. В.В. Крижка. Бердянськ : Вид. Ткачук О. В, 2016.

Павловський С., Могилевська О., Слободяник А., & Мельник Н. (2023) Теоретико-методичні аспекти формування технології брендингу міста як інструменту його привабливості. Київський економічний науковий журнал, № (3), с. 113–121.

Сич. Т.В. Управління людськими ресурсами закладу освіти: навч. посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Управління навчальним закладом» спеціальності 073 «Менеджмент». Держ. закл «ЛНУ імені Тараса Шевченка». Старобільськ, 2021.

Bondarchuk O. I. (2013) Self-efficacy of the head of an educational organization as a psychological determinant of the development of organizational culture. Actual problems of psychology: coll. of science pr. Kyiv. T. 1, issue 37. рр. 6–10.

Horak V. (2018) Theoretical aspects of reforming the educational sector of Ukraine in the conditions of globalization. Pedagogical sciences: collection of sciences. pr., issue 82, vol. 1, pp. 13–17.

Papazova O. L. (2013) Organizational aspects of management of innovative activities in an educational institution. Educational management: theory and practice: coll. of science pr. / in general ed. I. V. Sokolova, O. B. Protsenko. Mariupol. 138 p.

Nemchenko S., Golik O. Shumilova I. (2016) Management of education: a reflexive approach: col. Monograph / under the editorship V. V. Kryzhka. Berdyansk: Ed. O. V. Tkachuk.

Pavlovskyi, S., Mohylevska, O., Slobodianyk, A., & Melnyk, N. (2023) Theoretical and methodological aspects of the formation of city branding technology as an instrument of its attractiveness. Kyiv Economic Scientific Journal, no. (3), pp. 113–121.

Sych. T. V. (2021) Upravlinnia liudskymy resursamy zakladu osvity: navch. posibnyk dlia zdobuvachiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za osvitnoiu prohramoiu «Upravlinnia navchalnym zakladom» spetsialnosti 073 «Menedzhment». Derzh. zakl «LNU imeni Tarasa Shevchenka». Starobilsk.

Downloads

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Наголюк, О., & Мельник, Н. (2024). ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ. РОЗВИТОК МІСТА, (1 (01), 69–74. https://doi.org/10.32782/city-development.2024.1-9

Номер

Розділ

Статті