РОЗКРИТТЯ ЗМІСТУ ЦИФРОВИХ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЙ: АНАЛІЗ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗА ОСТАННІ П’ЯТЬ РОКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/city-development.2024.3-17

Ключові слова:

цифрова трансформація, цифровізація, стратегічний менеджмент, інновації, бібліометрія

Анотація

Сучасне бізнес-середовище характеризується динамічністю, яка зумовлена швидким технологічним прогресом. Це змушує підприємства постійно адаптувати свої процеси та операції для підтримки конкурентоспроможності та відповідності бізнес-умовам. Отже, формулювання надійної цифрової бізнес-стратегії, виступаючи стратегічною необхідністю для ефективної навігації в умовах цифрової ери, стає обов’язковим. Враховуючи швидкі темпи цифрових трансформацій і прискорене поширення нових технологій, зокрема штучного інтелекту, систематичне вивчення наукової літератури про цифрові стратегії бізнесу є необхідним для визначення поточних тенденцій і оперативного інформування осіб, які приймають рішення. Дане дослідження має на меті окреслити основні кластери та науковців, що займаються дослідженнями у сфері цифрової бізнес-стратегії, з’ясувати фундаментальні концепції, що лежать в основі цифрових бізнес-стратегій, і, таким, чином побудувати комплексне уявлення про основоположні принципи та тенденції в цій сфері. У статті здійснено комплексний бібліометричний аналіз публікацій з колекції Web of Science, що стосуються цифрових стратегій бізнесу в рамках дисциплін «Бізнес» і «Менеджмент» за останні п’ять років. Отримані дані вказують на зростаючий інтерес до цієї теми, поширення дослідницької співпраці та суттєву інтернаціоналізацію дослідницького середовища в цій сфері знань. Найбільшим є внесок таких країн як Китай, Об’єднані Арабські Емірати, Італія, Йорданія та Велика Британія. Це ілюструє процес формування та розвитку нових лідерів на сучасній бізнес-арені та підкреслює трансформаційний вплив цифрових технологій на конкурентоспроможність бізнесу у глобальному контексті. Центральними темами сучасних досліджень щодо цифрових бізнес-стратегій є впровадження (результативність) бізнесу, визнання інноваційної сутності змін та необхідності інновацій, акцент на важливості маркетингу та можливості цифрової трансформації для малого та середнього бізнесу. Фактично, ці тематики пов’язані з технологіями, інноваціями, оцінкою впливу технологій та розумінням необхідності гнучкості в управлінській практиці. Ключові компоненти успішної цифрової бізнес-стратегії включають зосередженість на інноваціях та управлінні разом із питаннями продуктивності та впливу. Цифрові стратегії бізнесу тісно переплітаються з цифровими технологіями, маркетинговими методами, платформами соціальних медіа, інноваційними бізнес-моделями та оптимізацією операцій ланцюга поставок. Отримані в рамках дослідження результати будуть корисними для осіб, що приймають бізнес-рішення, для кращої орієнтації в тонкощах розробки сучасної цифрової стратегії, а також розкривають перспективи подальших досліджень у цій галузі.

Посилання

Koblianska I., Varakin D., Pihul O., Somushkin V., & Glukh V. (2023) Review of scientific literature on BPM concept in social sciences. Problems and Perspectives in Management, no. 21(3), pp. 84–99. DOI: https://doi.org/10.21511/ppm.21(3).2023.07

Bouwdad A., & Lafraxo Y. (2024a) Digital transformation and business model in management & business research: An overview and future perspectives. Journal of Autonomous Intelligence, no. 7(3). DOI: https://doi.org/10.32629/jai.v7i3.1257

Candraningrat, Primasari N. S., & Wasik Z. (2024) An Overview and Framework for a Marketing Viewpoint on Digital Business Models. Journal of Managerial Sciences and Studies, no. 2(1). DOI: https://doi.org/10.61160/jomss.v2i1.36

Kumar D. P., Sharma D. S., & Bhoj D. J. (2023) A Comparative Study of Traditional Business Models with Emergent Digital Business Models in The Post-Covid Era- A Conceptual Study, Gateway International Journal of Innovative Research, volume 2, issue 4, pp. 20–42.

Bouwdad A., & Lafraxo Y. (2024b) Original Research Article Digital transformation and business model in management & business research: An overview and future perspectives. Journal of Autonomous Intelligence, no. 7, pp. 1–20. DOI: https://doi.org/10.32629/jai.v7i3.1257

Ben Hamida M. (2024) Towards a Holistic Framework of Digital Strategy:A Systematic Literature Review (SSRN Scholarly Paper 4711090). DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.4711090

Wu J., Qu X., Sheng L., & Chu W. (2024) Uncovering the dynamics of enterprises digital transformation research: A comparative review on literature before and after the COVID-19 pandemic. Heliyon, no. 10(5). DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e26986

Joel O. S., Oyewole A. T., Odunaiya O. G., Soyombo O. T., Joel O. S., Oyewole A. T., Odunaiya O. G., & Soyombo O. T. (2024) The impact of digital transformation on business development strategies: Trends, challenges, and opportunities analyzed. World Journal of Advanced Research and Reviews, no. 21(3). DOI: https://doi.org/10.30574/wjarr.2024.21.3.0706

Wisnujati N. S., Kamal M., & Sangadji S. S. (2024) Metaverse Integration in Business: Strategies for Competitive Advantage. Aurora: Journal of Emerging Business Paradigms, no. 1(1).

Xu J., Naseer H., Maynard S., & Filippou J. (2024) Using Analytical Information for Digital Business Transformation through DataOps: A Review and Conceptual Framework. Australasian Journal of Information Systems, no. 28. DOI: https://doi.org/10.3127/ajis.v28.4215

Veithzal A. P., & Rony Z. T. (2024) Analysis of Implementing Digital Leadership Within Organizations. Dinasti International Journal of Digital Business Management, no. 5(2), pp. 303–316. DOI: https://doi.org/10.31933/dijdbm.v5i2.2230

Coskun-Setirek A., Carmela Annosi M., Hurst W., Dolfsma W., & Tekinerdogan B. (2024) Architecture and Governance of Digital Business Ecosystems: A Systematic Literature Review. Information Systems Management, no. 41(1), pp. 58–90. DOI: https://doi.org/10.1080/10580530.2023.2194063

Nadeak T., Rahayu A., & Hendrayati H. (2024) Innovative Marketing Strategies in the Digital Era: Systematic Literature Review Analysis. West Science Social and Humanities Studies, no. 2(01). DOI: https://doi.org/10.58812/wsshs.v2i01.549

Odeyemi Olubusola, Noluthando Zamanjomane Mhlongo, Titilola Falaiye, Adeola Olusola Ajayi-Nifise, & Ebere Rosita Daraojimba (2024) Digital transformation in business development: A comparative review of USA and Africa. World Journal of Advanced Research and Reviews, no. 21(2), pp. 1958–1968. DOI: https://doi.org/10.30574/wjarr.2024.21.2.0443

. Raji M. A., Olodo H. B., Oke T. T., Addy W. A., Ofodile O. C., & Oyewole A. T. (2024) The digital transformation of SMEs: a comparative review between the USA and Africa. International Journal of Management & Entrepreneurship Research, no. 6(3). DOI: https://doi.org/10.51594/ijmer.v6i3.884

Liu H., & Pan W. (2024) A comprehensive literature review of the digital business ecosystem and digital business model with comparison in China, Japan and South Korea. Asia Pacific Business Review, pp. 1–25. DOI: https://doi.org/10.1080/13602381.2024.2321198

Aria M., Misuraca M., & Spano M. (2020) Mapping the Evolution of Social Research and Data Science on 30 Years of Social Indicators Research. Social Indicators Research, pp. 1–29.

Aria M., & Cuccurullo C. (2016) Bibliometrix R Package: An R-Tool for Comprehensive Science Mapping Analysis. Available at: http://www.bibliometrix.org/

Aria M., & Cuccurullo C. (2017) An R-tool for comprehensive science mapping analysis. Journal of Informetrics, no. 11(4), pp. 959–975.

Downloads

Опубліковано

2024-10-11

Як цитувати

Сеньфен, Ч. (2024). РОЗКРИТТЯ ЗМІСТУ ЦИФРОВИХ БІЗНЕС-СТРАТЕГІЙ: АНАЛІЗ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗА ОСТАННІ П’ЯТЬ РОКІВ. РОЗВИТОК МІСТА, (3 (03), 124–134. https://doi.org/10.32782/city-development.2024.3-17

Номер

Розділ

Статті