АНАЛІЗ ПРАКТИЧНОГО ДОСВІДУ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ПАСАЖИРСЬКОЮ ТРАНСПОРТНОЮ СИСТЕМОЮ В АГЛОМЕРАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/city-development.2024.4-1

Ключові слова:

агломерація, державне управління, пасажирська транспортна система

Анотація

Встановлено, що приміські, регіональні та міжміські перевезення можуть здійснюватися одним перевізником або різними перевізниками, що входять до холдингу, а також самостійними (незалежними) перевізниками. Однак у всіх випадках у тому чи іншою мірою перевезення інтегровані між собою (в останньому випадку інтеграція забезпечується завдяки наявності зовнішніх координуючих органів – транспортних спілок, асоціацій тощо). Визначено, що принципи клієнтоорієнтованої інтеграції полягають у тому, що потяги різних сполучень максимально доповнюють один одного. Зазвичай на вузлових станціях час відправлення (прибуття) регіональних поїздів погоджено з часом проходження міжміських (міжнародних) поїздів таким чином, щоб забезпечувалась можливість пересадки пасажирів між поїздами різних видів сполучень. Така концепція дає змогу значно збільшити доступність залізничного транспорту. Для зручності пасажирів створюються єдині інформаційні системи, що дозволяють отримувати максимально повну інформацію про можливі варіанти поїздки мультимодальним (інтермодальним) маршрутом. Визначено. актуальний тренд, який сьогодні можна спостерігати не лише у Німеччині, а й у світовій залізничній галузі загалом, полягає в активному розвитку великими залізничними компаніями бізнесу міжміського автобусного сполучення. Компанії, що входять до цього бізнесу, мають дуже практичні цілі: створення ефективного сервісу, який забезпечує приплив пасажирів на залізничний транспорт за рахунок надання транспортної доступності до регіонів з обмеженою залізничною інфраструктурою («остання миля»); мінімізація відтоку пасажирів із залізничного транспорту на автобусний вид перевезення, що залучаються нижчою вартістю проїзду та гнучким розкладом; одержання прибутку із суміжного з пасажирськими залізничними перевезеннями сегмента бізнесу та створення додаткового джерела доходу для бізнесу залізничних вокзалів. Іншою особливістю приміських пасажиропотоків, на якій має базуватися формування транспортної системи міської агломерації, є їхня тимчасова нерівномірність: за сезоном року, по днях тижня, за часом доби. Ця нерівномірність пов'язана з метою поїздок пасажирів. Зроблено такі висновки про пасажиропотоки міських агломерацій, які мають бути враховані при державному управлінні пасажирською транспортною системою в агломерації: пасажиропотоки міської агломерації нерівномірні у просторі та часі, і їм властиві ознаки як приміських, так і міських пасажиропотоків; пасажиропотоки міських агломерацій неоднорідні за своєю структурою і повинні розглядатися в розрізі складових сегментів, при цьому потреби одних сегментів можуть бути враховані тільки при складанні розкладу руху, а інших – також при виборі класів обслуговування; рід час здійснення внутрішньоагломераційних поїздок основна частина пасажирів користується не одним видом транспорту та здійснює близько 1–3 пересадок; значна частина поїздок пасажирів у міських агломераціях жорстко прив'язана до часу, що є метою поїздки. В основному це поїздки на роботу та навчання.

Посилання

Дмитрієва О.І. Методичний підхід до оцінки ефективності функціонування підприємств транспортної інфраструктури. Економіка транспортного комплексу. 2020. Вип. 35. С. 122–142.

Токмакова І.В., Хомотюк О.В., Новіков Р.О. Стратегічні орієнтири інноваційного розвитку залізничного транспорту. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2016. № 55. С. 73–79.

Голубка С.М., Овчар П.А. Механізми регулювання автотранспортом у системі національного господарства. Економічна наука. 2018. № 9. С. 4–10.

Dmitrieva O. I. (2020). Methodological approach to assessing the efficiency of the functioning of transport infrastructure enterprises. Ekonomika transportnoho kompleksu. vol. 35. pp. 122–142.

Tokmakova I. V., Khomotyuk O. V., Novikov R. O. (2016). Strategic guidelines for the innovative development of railway transport. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. vol. 55. pp. 73–79.

Golubka S. M., Ovchar P. A. (2018). Mechanisms of vehicle regulation in the system of the national economy. Ekonomichna nauka. vol. 9. pp. 4–10.

Downloads

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Банчук, С. (2024). АНАЛІЗ ПРАКТИЧНОГО ДОСВІДУ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ПАСАЖИРСЬКОЮ ТРАНСПОРТНОЮ СИСТЕМОЮ В АГЛОМЕРАЦІЇ. РОЗВИТОК МІСТА, (4 (04), 7–13. https://doi.org/10.32782/city-development.2024.4-1

Номер

Розділ

Статті